Strony

28 kwi 2014

Bezy z białek


Nie jestem specjalną fanką bez i ciast z bezą
więc na blogu nie ma ich zbyt wiele (właściwie
jest tylko pleśniak). Zostały mi jednak
białka i postanowiłam zrobić bezy.
Przepis znalazłam w przepisach mojej
mamy i muszę przyznać, że bezy 
wyszły super:)

Składniki na ok. 30 sztuk:
2 białka jaj
1/2 szklanki drobnego cukru
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej 
(w oryginale były 2)

Z białek ubić sztywną pianę, dodawać
po trochu cukier ciągle ucierając.
Potem dodać mąkę. Na blaszkę 
wyłożoną papierem wykładać bezy
za pomocą łyżki lub szprycy cukierniczej.
Piec w nagrzanym do 120-130 stopni
piekarniku około 40-45 minut (czas zależy
od rodzaju piekarnika trzeba uważać)



6 komentarzy:

  1. piękne, aż czuję ich smak w ustach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia! Kiedy ja jadłam takie bezy...to smak mojego dzieciństwa :)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale prześlicznie wyszły, szkoda że nie lubie ich...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękne wyszły! U mnie zwykle są w kształcie owalnym, bo moje szprycowanie jakoś nie wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też robię coś takiego, ale dodaję jeszcze kokos i jest jeszcze pyszniejsze! :)

    OdpowiedzUsuń