Strony

21 gru 2013

Sałatka śledziowa z burakami


Jakoś w tym roku naszło mnie na śledzie:)
I to bynajmniej nie z powodu odmiennego stanu:))
Przyznam, że taką sałatkę czyli z dodatkiem buraków
miałam okazję konsumować po raz pierwszy.
Zapewniam jednak, że nie ostatni bo bardzo
przypadła mi do gust:)

Składniki:
6 płatów śledziowych matjasów
6 średnich ziemniaków
6 średnich buraków
6 ogórków kiszonych lub konserwowych
1 mała puszka groszu (ja nie dawałam)
1 cebula
1/2 szklanki śmietany lub jogurtu naturalnego
1/2 szklanki majonezu
troszkę soku z cytryny
sól, pieprz

Śledzie najpierw namoczyć kilka godzin
w wodzie lub mleku. 
Buraki i ziemniaki ugotować w osobnych garnkach w 
mundurkach lub ugotować na parze. 
Ostudzi i pokroić w kostkę.
Ogórki i cebulę też pokroić w kostkę.
Groszek odsączyć z zalewy.
Śledzie wyjąć i pokroić na małe kawałki.
Wszystkie składniki połączyć razem ze
śmietana i majonezem. Doprawić do smaku.
Najlepiej smakują jak troszkę poleżakują
w lodówce. Podawać ozdobione koperkiem.

*Przepis znaleziony na blogu  Mirabelki.

2 komentarze:

  1. jadłam gdzieś już taką podobną i bardzo mis smakowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Boze...ja juz nie moge ...ja tak kocham sledzie a tu na kazdym kroku jakies inne pysznosci ze sledzia,a nie moge ich tutaj takich smacznych jak te w Polscwe kupic...kiedys ,,zaszalalam,, i kupilam sledzie zapakowane hermetycznie,otwieram a tam dwie polowki sledzia!!! smak jak maslo tzn konsystencja a kosztowalo to prawie 2 € :)

    OdpowiedzUsuń