Strony

10 cze 2013

Ciasto ucierane z owocami (truskawkami)


W niedzielę zapragnęłam upiec dla gości ciasto drożdżowe 
z truskawkami.Niestety okazało się, że drożdże delikatnie
mówiąc nie nadają się do użycia.Przypomniałam sobie o bardzo 
prostym cieście, który dostałam od znajomej lata świetlne temu.
Upiekłam i chociaż truskawki uciekły mi na spód wcale nie żałuję:)

Składniki:
4 jajka
250g cukru+1 cukier waniliowy
125 ml mleka
120g masła lub margaryny
300g mąki pszennej
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
dowolne owoce sezonowe -
500-800g

Mleko i masło umieścić w garnuszku.
Zagotować i odstawić aż wystygnie.
W misce utrzeć na puszystą masę jajka z cukrem.
Dodać masło z mlekiem oraz mąkę z proszkiem. 
Ciasto przelać do dużej blaszki do pieczenia
(25x40cm) i ułożyć wcześniej przygotowane owoce.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok. 25-35 minut.
Można posypać cukrem pudrem.

2 komentarze: