Strony

8 wrz 2012

Zupa krem ze świeżych ogórków


Przyznam, że po raz pierwszy
robiłam zupę ze świeżych ogórków.
Przeważnie do zup używam kiszonych.
Jednak ta zupa zachwyciła 
mnie smakiem:)

Składniki dla 2-3 osób:
20dag ziemniaków
40dag świeżych ogórków
 (ja użyłam polnych)
1 korzeń pietruszki
kawałek selera
ok. 1/2 bulionu warzywnego
1 łyżka masła
1-2 łyżki kwaśnej śmietany
sól, pieprz
świeży koperek

Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę.
Włożyć do garnka i zalać bulionem.
Dodać pokrojoną w kostkę
 pietruszkę i selera.
Wstawić na gaz i zacząć gotować.
Ogórki obrać i pokroić w kostkę.
Na patelni rozpuścić masło.
Dodać ogórki i smażyć kilka minut.
Gdy warzywa w garnku zrobią się
półmiękkie dodać ogórki, przykryć
i dalej gotować na małym ogniu.
Gdy wszystkie warzywa będą już miękkie
całość zmiksować na krem (jeśli wyjdzie
zbyt gęsty podlać wodą lub bulionem).
Doprawić solą i pieprzem oraz
dodać śmietanę (wcześniej ją zahartować).
Dodać dużo posiekanego koperku.
Podawać z grzankami.

2 komentarze:

  1. mmmm... bardzo ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znowu wlazlam na Twojego Bloga i nie moge z niego wyjsc.Tyle smakowitosci narobilas od mojej ostatniej wizyty ze az glodna sie zrobilam ,mimo ze po kolacji jestem:)

    OdpowiedzUsuń