Strony

28 paź 2011

Bułeczki z pieczarkami


Przepyszne bułeczki
z
nadzieniem pieczarkowym ,
które wypatrzyłam kiedyś
na blogu Dorotus.
Bardzo polecam.


Składniki na ok. 10 szt:
1/2 kg mąki chlebowej (ja użyłam
z braku innej zwykłą pszenną)
12g suchych drożdży lub 25 świeżych
1/2 szklanki letniego mleka
1/2 szklanki letniej wody
2 łyżki oliwy
1 jajko
1 łyżeczka soli

Składniki na farsz:
1/2 kg pieczarek
2 cebule
sól, pieprz

1 jajko+1 łyżka mleka
do posmarowania wierzchu

Jeśli użyjecie suszonych drożdży
należy je zmieszać z mąką.
Jeśli użyjecie świeżych najpierw
należy zrobić rozczyn.
Następnie dodać resztę składników
i na końcu olej.
Zagnieść elastyczne ciasto, utworzyć
kulę i zostawić pod przykryciem
w ciepłym miejscu na ok. 1h.
W tym czasie przygotować farsz.
Na oleju usmażyć pokrojone
z cebulą pieczarki (muszą być
dobrze odparowane).
Doprawić je do smaku.
Gdy ciasto wyrośnie podzielić je na
jednakowej wielkości kawałki.
Każdy spłaszczyć tworząc koło.
Nałożyć sporo farszu i zlepić jak pierogi.


Obrócić łączeniem na dół tworząc
podłużną bułeczkę
Odstawić do wyrośnięcia na ok. 20 minut.
Przed samym pieczeniem każdą
bułeczkę posmarować jajkiem
zmieszanym z mlekiem.
Piec w 190 stopniach ok. 20 minut.

2 komentarze:

  1. też takie robię :) najpierw kupowałam w sklepie ale teraz piekę je sama:) niedużo pracy a pyszna przekąska. w ogóle lubię jak piszesz i pomyślałam że mogłabyś wziąć udział w konkursie dla blogerów kulinarnych :) trzeba napisać przepis na napójjj na bazie herbaty, do wygrania filiżanki i coś tam jeszcze:) konkurs jest tu: www.dniherbaty.pl [pod zakladka herbata z dodatkami, jak napiszesz na konkurs to daj przepis też na bloga!!:]

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię potrawy z pieczarkami ... zapiekanki,pizzę. Dlatego gdy tylko pojawił się ten przepis wiedziałam, że kiedyś go wykonam. Dziś nadszedł ten czas i bułeczki zostały upieczone na kolację.
    Bardzo smaczne ... tylko trochę przeszkadza mi ten czas oczekiwania na wyrastanie ciasta. Ale taka już jest potrzeba ciasta drożdżowego :)A ponieważ byliśmy nieco głodni to trochę się dłużyło ... Ale warto było czekać ! Dla mnie trochę może mało słone ciasto (wiadomo łyżeczka - łyżeczce nie równa ), następnym razem trochę zwiększę ilość soli i smak mnie zadowoli :)
    promyczek71

    OdpowiedzUsuń