Strony

16 lip 2011

Sałatka Cezar


Jedna z moich ulubionych sałatek.
 
Muszę się przyznać, że po raz pierwszy
przygotowałam
ją samodzielnie.
 Raz poszłam na łatwiznę i kupiłam
w torebce ale
smakiem nie nie zachwyciła:))
Więc voila. Oto jest. Z tej strony.

Składniki na ok.3-4 osoby:  
1 główka sałaty rzymskiej
  1 spora pierś z kurczaka
4-5 kromek białego chleba

 kilka łyżek oliwy  

Składniki na sos:
5 łyżek majonezu
 1 ząbek czosnku
1 łyżka octu winnego białego
2 anchovies z puszki
(ja nie dałam- bo nie miałam:))


parmezan do posypania


Najpierw przygotować grzanki.
Chleb pokroić w kostkę.
Polać oliwą i dokładnie wymieszać.
Wyłożyć na blaszkę i piec w 200 stopniach

przez ok. 5-8 minut aż będzie chrupiący.
Zdjąć z blaszki i ostudzić.

Mięso pokroić na dwie piersi.

Polać oliwą, posypać solą i pieprzem.

Usmażyć na patelni grillowej (lub zwykłej) na złoty kolor.
Zdjąć i ostudzić.  
Sałatę umyć i porwać na kawałki.
Przygotować sos.
  Majonez wymieszać z przeciśniętym
przez
praskę czosnkiem, octem i rozgniecionym anchovies.
W salaterce ułożyć sałatę a na niej pokrojonego kurczaka.
Polać sosem, posypać grzankami i startym serem.


2 komentarze: