Strony

27 lip 2011

Paluchy drożdżowe z serem


Ten przepis znalazłam
przypadkowo na stronie
facebookowej margaryny Kasi.
Przepis podał Mateusz.
Od razu wpadł mi w oko
(przepis nie autor:))

I jak się okazało słusznie:))

Wczoraj je upiekłam i nie
ma
po nich śladu.
Nie będę się rozpisywała bo nie
jestem
w tym mocna napiszę
tylko,
że wyszły BOSKIE:))

Składniki
na
10 sztuk:
4 szklanki mąki pszennej*

25g świeżych drożdży 
  1 szklanka ciepłego mleka
110g miękkiego masła
2 jajka
1 łyżeczka soli 
  1 łyżeczka cukru

250g żółtego sera ( ja dałam mniej)

  1 łyżka posiekanego szczypiorku 

Całą mąkę przesiać.
W mleku rozpuścić drożdże.

Dodać cukier i tyle mąki, żeby
rozczyn miał
gęstość kwaśnej śmietany (ok. 100g)
.
Przykryć i odstawić do wyrośnięcia na
ok.15- 20 minut (aż rozczyn wyrośnie).

Do miski dodać resztę mąki, sól,
roztrzepane
lekko jaka i masło.
Za pomocą miksera z hakami zagnieść

ciasto (można też ręcznie).
Przykryć i odstawić na 30 minut
podwoi swoją objętość.

Po tym czasie ciasto podzielić na dziesięć
równej wielkości kawałków.

Z każdego uformować palucha.
Układać je na wyłożonej papierem
do pieczenia
blaszce, przykryć
i odstawić na ok. 10 minut.
W tym czasie na tarce zetrzeć ser i posiekać szczypiorek.
I teraz autor nie pisze ale ja posmarowałam
je olejem a myślę, że nie były by takie
blade
jak by je posmarować jajkiem.
Nakładać na każdy paluch ser i szczypiorek.

Piec w 180 stopniach ok. 20 minut. 

*1 szklankę zstąpiłam mąką pełnoziarnistą 

3 komentarze: