Strony

12 cze 2011

Ciasto ucierane z truskawkami


Nie wiem jak u Was ale u mnie
od kilku dni jest truskawkowo:))
I na blogu truskawkowo też będzie:))
Na pierwszy rzut idzie
ciasto
z truskawkami
z
przepisu Marthy Stewart.
Bardzo smaczne i bardzo słodkie:))))
 
Składniki na
tortownicę
26 cm:

6 łyżek miękkiego masła
1,5 szklanki mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
  1 szklanka cukru (proponuję dać trochę
mniej) +2 łyżki na
posypanie
wierzchu (ja dałam 1)

1 duże jajko
 
1/2 szklanki mleka (temp. pokojowa)
aromat waniliowy
ok. 500g truskawek


W misce zmieszać mąkę z proszkiem
do pieczenia i solą.

Miękkie masło utrzeć z cukrem

na gładką masę.
Zmniejszyć obroty miksera
i dodać jajko,
aromat i mleko.

Na końcu wmieszać mączną miksturę.
Ciasto przełożyć do blaszki
wysmarowanej
masłem lub
wyłożonej papierem do pieczenia.
Na wierzchu ułożyć pokrojone truskawki
i całość posypać cukrem.

Piec najpierw 10 minut w 180 stopniach
a potem zmniejszyć
 do 160 i piec jeszcze ok. 30-40 minut.

4 komentarze:

  1. Kibicuję wszystkim miłośnikom truskawek (obserwatorka z ramienia uczulonych na truskawki). ;-) Proszę zjedz kawałek tego apetycznego ciasta w moim imieniu. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię ucierane, ale truskawek boję się dodawać do ciasta, jako że mają dużo wody w sobie. P.S.: Martha ma na nazwisko Stewart ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ciasta już nie ma ale następne ciasto z truskawkami zjem z myślą o Tobie:)

    Dzięki za poprawienie błędu. Literówka:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ucierańce o ulubione ciasta Małżona mego. Ja tak sobie przepadam, wole drożdżowce :) u mnie tez truskawkowe szaleństwo!

    OdpowiedzUsuń