Strony

29 lis 2010

Pierniczki z marmoladą



Właśnie znajoma mnie uwiadomiła, że
może już pora na pierniczki:)
Już od kilku lat piekę z tego przepisu.
W tamtym roku nie przekładałam marmoladą
i wtedy pierniczki muszą troszkę
"odleżeć". Jeśli się je przełoży
są gotowe od razu. I zapomniałam
dodać, że są przepyszne:))
Przepis mam z gazety.

Składniki na ok. 50szt:
500g mąki
200g miodu
200g cukru pudru
120g masła
1 jajko
1 dag sody
1 łyżka przyprawy
do piernika

Mąkę przesiać razem z sodą.
Dodać przyprawę, masło, cukier, jajko i miód.
Zagnieść ciasto. Rozwałkować na grubość ok.1/2cm.
Wycinać pierniczki. Piec w nagrzanym do 160-170 stopni
piekarniku ok. 10 minut. Gdy wystygną przekładać
marmoladą lub powidłami śliwkowymi.
Wierzch polukrować.

7 komentarzy:

  1. A no właśnie, święta tuż tuż, więc czas na pierniczki:)
    Ja też mam swój wypróbowany przepis na pierniczki. Chociaż, kto wie, może pokuszę się w tym roku na jeszcze jakiś:)
    Pysznie wyglądają te pierniczki:0
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. myślę, że przełożone marmoladą najpyszniejsze:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierniczki pycha! Bardzo ciekawy pomysł z przełożeniem ich marmoladą. Zapraszam do mnie: http://wkuchnizosi.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki. Na pewno zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana a ile sztuk wychodzi mniej więcej z tych proporcji? U mnie same podjadacze, więc musi być porządny zapas:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Natko pojedyńczych wychodzi ok. 100 czyli jak je złożymy to 50. Zależy to oczywiście od wielkości foremki (moja była dość mała)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję:) myślę że moim łasuchom wystarczy taka ilość:)

    OdpowiedzUsuń