Strony

1 wrz 2010

Parówki w cieście drożdżowym



Dzisiaj pierwszy dzień szkoły. Dla mnie szczególny bo mój synek
poszedł
do pierwszej klasy.  Na kolację specjalnie z tej okazji
zrobiłam jego
ulubione parówki. Przepis z WŻ.

Składniki na ok. 25szt.:
25 sztuk parówek
1/2 kg mąki
1 szklanka mleka
5 dag drożdży
5 łyżek oleju
3 łyżki cukru
szczypta soli
2 jaja

Autorka proponuje użyć parówek obwędzanych
 żeby nie rosły podczas pieczenia.
Ja natomiast używam zwykłych
berlinek, które wcześniej krótko gotuję.

Mleko podgrzać. Dodać drożdże, cukier
i tyle mąki, żeby ciasto miało
gęstość kwaśnej śmietany.
Przykryć i odstawić w ciepłe
miejsce do wyrośnięcia.
Następnie do miski dodać
resztę mąki, olej, sól i ubite
widelcem jajko. Dobrze wyrobić.
Pokroić w paseczki ok. 4 cm.
Każdy pasek posmarować
białkiem (z drugiego jajka).
Owinąć każdą parówkę
w spiralkę.Ułożyć na blaszce zachowując odstępy.
Pozostałe białko wymieszać z żółtkiem.
Posmarować wierzch parówek.
Piec w 180 stopniach ok.25 minut.

2 komentarze:

  1. ilka...dzis trafilam na twojego bloga i zauwazylam, ze mamy wiele wspolnego w gotowaniu,pieczesz podobne ciasta jak ja,lubujesz sie w podobnych potrawach..ciekawe...milo mi spotkac bratnia dusze kulinarna.:)))Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę. Też będę do Ciebie zaglądała:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń