Strony

27 wrz 2010

Langosze



Langosze, czyli węgierskie placki na drożdżach,
mieliśmy
przyjemność jeść podczas tegorocznych
wakacji. Chłopaki domagali się ich
już prawie od miesiąca.
W końcu je zrobiłam.
Pyszne. Z przepisu madziorka.
Nam najbardziej smakują
  z sosem 
czosnkowym i żółtym serem.

Składniki na
ok.6sztuk:

400g mąki
1 szklanka letniego mleka
30g drożdży
1 łyżeczka cukru 
szczypta soli
1-2 łyżki oleju
 
2 średnie ziemniaki
olej do smażenia

Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie.
Utrzeć na puree. W misce wymieszać mleko,
drożdże, mąkę, cukier, olej i sól.

Dodać do niej puree ziemniaczane.

Wymieszać razem. Zostawić pod przykryciem
na ok. 45-60 minut
do wyrośnięcia.
Po tym czasie rwać na kawałki,
rozciągać w palcach na placuszki.
Smażyć na oleju na złoty kolor.


3 komentarze:

  1. Witaj...wlasnie niedawno robilam podobne placki,i zapomnialam jak one sie nazywaja...chodzilo mi cos po glowie bliny ,ale nie tak,dopiero teraz sobie przypomnialam,ze kiedys juz spotkalam sie z taka nazwa...sa pyszne...robie tez podobne z surowymi ziemniakami.pycha!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z surowymi jeszcze nie robiłam. Mam ten przepis z gotowanymi i te bardzo nam smakują. Ale wszystko przede mną:))

    OdpowiedzUsuń
  3. witam placuszki przepyszne ... moja babcia robi takie odkąd pamiętam ale nie używa ziemniaków ... a wychodza znakomicie ... zycze udanych wyopieków i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń