Strony

18 lip 2010

Udka z kurczaka pieczone z ziemniakami



Upał upałem ale coś na obiad trzeba jeść:))
Żeby jednak nie zajęło nam to zbyt wiele czasu
 proponuję danie z rodzaju 2w1 czyli
udka kurczaka pieczone razem z ziemniakami.


Składniki:
udka z kurczaka (ilość w zależności od potrzeb)
ziemniaki (j.w)
oliwa
przyprawa do drobiu, do ziemniaków
lub ulubione zioła
1 główka czosnku

Udka umyć, podzielić na dwie części.
Skropić lekko oliwą. Posypać ziołami.
Odłożyć do lodówki na ok.1h (można na więcej).
Ziemniaki obrać, jeśli są duże pokroić na mniejsze,
polać oliwą, wymieszać i obtoczyć w przyprawach.
Na blaszkę wyłożyć mięso, ziemniaki
i nie obrane ząbki czosnku.
Całość piec ok. 45 minut w 180 stopniach.

3 komentarze:

  1. lubię takie 2w1. trochę odświętny obiad.. tak, dzisiaj w końcu niedziela. te ząbki czosnku mnie zaciekawiły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się przyznać, że te ząbki czosnku "zgapiłam" z przepisu igulca http://www.wielkiezarcie.com/recipe14979.html.
    Dzięki niemu potrawa ma fajny zapach.

    OdpowiedzUsuń
  3. wczoraj zrobiłam to danie niebo w gębie. kurczak soczysty młode ziemniaki chrupiące dopełnieniem była surówka z kapusty pekińskiej, pomidorka i ogórka rewelacja. mąż tylko pytał czy ty możesz jeszcze te ziemniaki bo jak nie to ja chętnie.

    OdpowiedzUsuń